Jornades Nacionals de Delegats Diocesans de Missions de les OMP a Madrid

El passat 20, 21 i 22 de maig els Delegats Diocesans de Missions van assistir a les Jornades Nacionals que cada any organitzen les OMP a Madrid. El tema principal de reflexió ha estat

“Cooperació Espiritual: pregària, primera obra missionera”.

Les jornades van començar el dilluns a la tarda amb la intervenció del President de la Conferència Episcopal Espanyola, Mons. Luis Argüello que, després de fer un anàlisis de la recerca espiritual del món d’avui enmig de la secularització, gnosticisme, individualisme i espiritualitats amb minúscula, analitzava la profunditat i grandesa de l’espiritualitat cristiana.

Fruit del do de Déu que ens abraça, aquesta espiritualitat respon a la set abismal de l’ésser humà. “Estem cridats a viure segons l’Esperit, però en la carn”, una espiritualitat d’encarnació que passa “pel treball, per la cultura, per l’amor, per tots els costats on es fa present l’encarnació de Jesucrist”. Cada cristià participa en la missió de Crist, que brolla de la trobada amb Ell, el Ressuscitat, “evangelitzadors que oren i treballen”. El padre Lino Herrero, dels Missioners de Mariannhill, va exemplificar, en el carisma de la seva congregació, la unió entre vida apostòlica activa i espiritualitat pròpia de la vida monacal.

El dimarts, es va iniciar la jornada amb una conferència exposada pel Director Espiritual d’Infància i joventut de l’ Arxidiòcesi de Madrid, el prevere Luís Melchor Sánchez, el qual va glosar la Christus Vivit del Papa Francesc, explicava que la pastoral juvenil ha de ser Missionera. El jove cerca referents reals: amb les seves debilitats i ferms en la seva fe; la fragilitat és inherent a la persona humana, i per això el jove Missioner es veurà reflectit en el prevere que no amaga les seves debilitats i fragilitats. El Papa Francesc, en la Christus Vivit ens indica que les grans virtuts són acompanyades de grans fragilitats. El ponent també indicava que és molt necessari l’encontre intergeneracional, ja que la comunitat cristiana és múltiple. Va continuar una taula rodona en la que vam intervindré tres joves que van commoure als presents amb la seva senzillesa, aplom i audàcia a l’hora de viure la missió, com una cosa que canvia profundament.

Finalment el P. Dinh Anh Nhue Nguyen, secretari general de la PUM, va presentar el missatge del Papa Francesc per al Domund 2024, destacant tres paraules claus: incansable, banquet escatològic (eucarístic) i tots. La Missió ha des ser un incansable anar cap a tota la humanitat. Aquest anar ha de ser en direcció del banquet escatològic  que és l’Eucaristia, imatge de la salvació final en el Regne de Déu (en paraules del Papa Francesc). Finalment, la paraula “tots”, que és la paraula preferida del Papa, subratllant la perspectiva de tots. Acabava la seva intervenció responent a la pregunta, “Que fer amb el Missatge del Domund”?. Assistir i ajudar al Sant Pare a transmetre el seu missatge a cada cristià del món, perquè el Papa  ha escrit el missatge per a tots els cristians.

Delegació Diocesana de Missions