Tres Claus per a una renovació parroquial. Document final

Punt i a part. S’acaba una etapa i comença la més apassionant: posar en marxa allò que s’ha dit i s’ha resat. El passat dissabte, dia 18 de març, a la parròquia de Sant Pere de l’Hospitalet de l’Infant es va presentar el document final fruit de les reflexions fetes durant diferents sessions que es van dur a terme en algunes de les parròquies que serveix Mn. Jordi Salvadó com a pastor (veure notícies anteriors). Després de la pregària inicial, Mn. Jordi i l’equip de lideratge de la parròquia van presentar un document de dotze pàgines que recull unes orientacions i unes indicacions concretes per dur a terme la renovació parroquial de les parròquies, a partir de tres claus importants: el poder de l’Esperit Sant, la prioritat de l’evangelització i la importància del “lideratge”. Si bé l’Eucaristia, la pregària i la predicació són essencials en les nostres parròquies, és evident que això només no duu una parròquia del manteniment (necessari per altra banda: no poden deixar d’alimentar el ramat), és necessària una consciència missionera intencional. I aquest document vol ajudar a fer aquest pas del manteniment a la missió.

Després de la presentació, els assistents – una trentena – van tenir ocasió de llegir el document i fer-ne preguntes, la qual cosa va animar un debat enriquidor cap al final de la trobada, abans de dinar. Tots els assistents van estar d’acord que ara és qüestió d’anar concretant i posant en pràctica allò que el Senyor els ha comunicat, amb l’ajut del seu Esperit Sant.

Si voleu més informació o teniu curiositat per saber què i com ho s’ha fet aquest treball, podeu enviar un correu electrònic a psantperehospitalet@gmail.com. Altrament, a la versió online d’aquesta notícia podeu descarregar-vos el document en les dues versions (català o castellà)

Mn. Jordi Salvadó

Català