Pels camins de Déu – El nostre Tabor

Tots els anys els camins dels Ports es converteixen en testimonis del pas dels pelegrins, pujant i baixant muntanyes per alçar la pregària al Senyor: “dona’ns allò que ens cal!” Son tants els llocs visitats, entre trenta i quaranta, que poden arribar a no ser ni notícia. Però el més significatiu és que són molts els centenars de persones que any rere any, eleven la seua pregària: “ora pro nobis”. Com a record de totes les trobades, anem a esmentar-ne dues de prop d’Herbeset.

Enguany s’ha repetit especialment la petició de l’aigua. Tanta falta ens fa! Però atenció, demanada de manera que ens arribi aquella que precisen els camps, ni massa, ni massa poca, ni pedra ni tempesta violenta… com preguem en les benediccions de terme. I, després de mesos sense ploure, ens en va arribar una mica en forma de pluja tranquil·la mentre pujàvem als peirons de Sant Isidre d’Herbeset i Sant Pere Màrtir i Santa Bàrbara de Regatxol el passat dissabte de Pasqua Granada.

Allà dalt, prop del cel, després de la pluja es va presentar la boira, era com al Tabor, se’ns estava mostrant el Senyor, a aquell que elevem les nostres pregàries. Allà també vam rebre el pa beneït de mans dels “caritaters” (els majorals), que ens van donar el “rollo” de pa beneït.

Tot i les inclemències del temps, vam poder dir: “què bé que s’està ací… el Senyor ens acompanya, la gent ens ajuda, la bona companyia; podria eixir-nos el desig de voler quedar-nos, com a Pere al Tabor”. Però, el Senyor ens diria desaprovant: “insensats, això és només una mostra de l’amor que heu de viure en la vostra vida, baixeu de la muntanya i seguiu el vostre camí en l’amor”.

Sí, per seguir el camí, no podem sinó agrair a tots els “majorals” que fan realitat el petit miracle de seguir ajudant-nos en el retrobament de les nostres tradicions. Moltes gràcies per fer-ho possible!

Parròquies dels Ports