La Delegació de Missions i el Comerç Just

El passat 17 de maig i dins de la celebració del Mes Mundial del Comerç Just, l’objectiu del qual es promoure un model econòmic just amb les persones i el medi ambient, la Delegació de Missions, conjuntament amb la Coordinadora del Comerç Just i la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa vam organitzar una xerrada-conversa amb la participació de Laura López, representant i filla dels fundadors de Mandurivá, una cooperativa productora de sucre de canya orgànic al Paraguai.

Laura ens va explicar la tasca de la cooperativa que des dels seus inicis 1975 un grup de pagesos cultiven i cullen canya de sucre de forma tradicional i sostenible.

Avui en dia unificats i comercialitzats pel comerç just, creixen amb les arrels endinsades a la terra. Actualment són unes 1500 les persones que en formen part, les quals són propietàries del seu treball i decideixen els seus passos de forma col·lectiva . La cooperativa també inverteix en bons socials amb els quals, la comunitat desenvolupa programes de: sanitat, beques per estudiants, suport financer ,

infraestructura i  fins i tot protecció ambiental.

El gran missatge: “compromís dels consumidors finals, apostar per lo local en una perspectiva Global, tot el que passa aquí afecta allà i viceversa”.

No oblidem que enguany commemoren el novè aniversari de la publicació de l’encíclica Laudato Si ‘en la qual el Papa Francesc ens recorda a tota la humanitat la destrucció que l’home esta causant al medi ambient i als seus habitants.

Com ja sabeu la Delegació de Missions dona suport al comerç just venent productes de menjar i

i artesanies d’altres països, el petit donatiu que s’aconsegueix és per als nostres Missioners Diocesans.

Gràcies a tots els que col·laboreu per fer-ho possible.

Des de d’aquí  volem agrair la disposició i acollida de La Biblioteca “Marcel·lí Domingo “i al seu personal.

El Bisbe Sergi, va excusa la seva presència degut a la seva tasca pastoral. (confirmacions a Benicarló)

Delegació Diocesana de Missions