Les Religioses de Vida Activa, Delegacions, Moviments i Associacions de la Diòcesi feliciten el Nadal al bisbe Sergi

Seguint la tradició de tots els anys, el dia 21 de desembre, a les 11’30 h, ens vam aplegar a la sala gòtica del Palau Episcopal, una representació de les Delegacions, Moviments i Associacions i alguna Religiosa de Vida Activa de la diòcesi de Tortosa, per felicitar el Nadal al Sr. Bisbe, Mons. Sergi Gordo Rodríguez., acompanyat del Vicari General, Il·lm. José Luís Arín Roig.

Després d’una breu salutació del Sr. Bisbe, el Vicari General ens adreçà unes paraules, en primer lloc al bisbe Sergi. La nostra diòcesi té una riquesa en la diversitat i una gran riquesa en  la unitat. Això és un tresor de la nostra realitat diocesana, molt bé representada aquí. La felicitació nadalenca és un desig d’uns cors nobles, que a més a més invoquen Déu, per a que vostè, bisbe Sergi, tingui un feliç Nadal. Que visque aquesta felicitat fent feliços els altres. Tot seguit ens adreçà unes paraules als assistents, desitjant-nos un sant i feliç Nadal a tots.

Tot seguit el Sr. Bisbe, ens digué: És el primer Nadal que estic aquí entre vosaltres. Avui en la pregària pensava que és un Nadal en sortida i he recordat tres Nadales. La primera, “Anem a Betlem”. Anem-hi tots caminant, jo ja vaig tots els dies amb la motxilla amunt i avall. Fent camí cap a Betlem, em sento ajudat pel Vicari General, el Consell Episcopal, els mossens i tots vosaltres, laics i laiques, aquesta gran família del bisbat de Tortosa, aquesta església sinodal en la que fem camí junts.  El dia 9 de setembre, quan vaig arribar aquí, vaig llegir una pàgina preciosa de l’Evangeli que diu que Jesús anava de poble en poble. En els tres mesos que he caminat per la diòcesi, he rebut molt del Senyor i li dono gràcies. No sé si en un curs acabaré de conèixer-la tota, vull ajudar tots com a pare i pastor i el que desitjo de veritat és que els joves puguin tenir una resposta  en aquesta església sinodal.

La segona Nadala: “Que li darem en el Noi de la Mare”. Pensem que hi ha llocs en què Nadal serà molt dolorós, amb molta fam i guerres, com està actualment el país de Jesús. No els oblidem i que aquest Nadal sigui un estímul per a esdevenir instruments de la pau. Preguem pels malalts, pels qui tenim hospitalitzats i entre ells Mn. Blai Ruiz, Mn. Ricardo Fígols i Mn. Paco García Monforte.

Nadal! Aquí tenim el pessebre. El Papa Francesc ens parla dels vuit-cents anys del primer pessebre vivent. Anem al  pessebre, contemplem Jesús i adorem-lo i, recordem que el Senyor ens demana la nostra resposta d’amor. Els cristians  som solidaris i per tant hem de viure cada vegada més la nostra església solidària. Germans i germanes, amics i amigues, ara anem a cantar la tercera Nadala: “Adeste fidelis”. Vam acabar amb un fort aplaudiment i amb el desig d’un sant i feliç Nadal per a tots. Abans d’acomiadar-nos, el bisbe Sergi ha saludat tots els representants de les diferents delegacions, moviments i associacions. Que regne en tots els homes la pau, la justícia i l’amor.