Laics de la Diòcesi de Tortosa participen en l’XI Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya

  • Aquesta trobada ha reunit a Lleida vora 240 persones procedents de les diòcesis amb seu a Catalunya
  • El sociòleg Fernando Vidal ha impartit la ponència «L’Impoder dels cristians en la vida pública»
  • En l’Eucaristia, el bisbe de Lleida va encoratjar els fidels a ser conscients del seu paper en la transformació de la societat

(4-3-2026) Un grup de laics de la Diòcesi de Tortosa va participar el dissabte, 28 de febrer, en l’XI Jornada d’Apostolat Seglar de les diòcesis amb seu a Catalunya, celebrada al Col·legi Episcopal Verge Blanca de Lleida.  Aquesta trobada —que va reunir prop de 240 persones— s’emmarca en el treball preparatori del segon itinerari del Congrés de Laics, centrat en «la presència pública dels laics», i es va desenvolupar sota el lema «Cridats a sortir al món».

El bisbe de Lleida, Mons. Daniel Palau, va presentar la jornada i va excusar l’absència del bisbe de Tortosa i encarregat de l’Apostolat Seglar de les diòcesis amb seu a Catalunya, Mons. Sergi Gordo, que es trobava en la peregrinació a Roma del Seminari Interdiocesà de Catalunya. Després de la pregària inicial, el sociòleg i professor de la Universitat Pontifícia de Comillas, Fernando Vidal, va impartir la ponència «L’Impoder dels cristians en la vida pública». Com explica Maite Pascual, una de les seglars de la diòcesi tortosina que va participar en la jornada, «el ponent va destacar el paper dels laics en la vida pública i la construcció d’una societat més justa, animant-nos a ser presència d’esperança en el món». La xerrada pot llegir-se en aquest enllaç.

A continuació, els assistents van treballar en diversos tallers de diàleg i intercanvi d’experiències. Concretament, es va aprofundir en quatre àmbits de la ponència considerats claus per a la transformació social: la renaturalització, per repensar i cuidar les relacions humanes i la relació amb la natura; la re-vinculació, per restaurar vincles trencats i superar la desconnexió existent en la societat; la democràcia sinodal, per defensar la llibertat, els drets humans i la dignitat de les persones més vulnerables davant la violència sistèmica, i la construcció de societat civil, amb l’objectiu d’impulsar organitzacions intermèdies que connectin les aspiracions de la ciutadania amb les instàncies polítiques i de decisió, contribuint així a una societat més justa i pacífica.

La celebració de l’Eucaristia, presidida pel bisbe Mons. Daniel Palau, va culminar el matí amb una renovació del compromís evangelitzador. En l’homilia va encoratjar els fidels a ser conscients del paper fonamental que tenen els batejats en la transformació de la societat. A la tarda, la Jornada va cloure amb una visita cultural a la Seu Vella de Lleida, guiada pels Amics de la Seu Vella.

MCS del Bisbat de Tortosa