La Delegació de Missions celebrà la darrera reunió del curs
El diumenge, 9 de juliol, es reuní la Delegació Diocesana de Missions a la parròquia del Sagrat Cor de Jesús d’Amposta, de la qual el nostre delegat Mn. Antoni Borràs Giner és el Rector. Vam iniciar la trobada de fi de curs amb la celebració de l’Eucaristia a les 11’30 hores, participant comunitàriament amb els feligresos i acompanyats de la part musical a càrrec del cor parroquial. Celebració que va coincidir amb el dia de sant Cristòfol. Van assistir a la celebració el sr. Adam Tomàs, alcalde d’Amposta, regidors municipals i pubilles.
S’inicià l’Eucaristia amb el cant “Bons amics” i tot seguit unes paraules de salutació de Mn. Antoni, manifestant l’alegria interior que teníem per la nostra trobada amb el Senyor i per compartir la celebració amb la Delegació Diocesana de Missions de les diferents zones del bisbat. Després del cant “Glòria, glòria, al·leluia!” es vam proclamar les lectures, corresponents al diumenge XIII de durant l’any (A). La 1a del segon llibre dels Reis (2Re 4,8-11.14-16a), fou proclamada per un membre de la Delegació de Missions. El Salm responsorial, cantat: “Lloat sigueu, oh Senyor nostre”. La 2a lectura de la carta de sant Pau als cristians de Roma (Rm 6,3-4,8-11). Tot seguit vam cantar “Al·leluia, al·leluia” i el Rector proclamà l’Evangeli segons sant Mateu (Mt 10,37-42).
Mn. Antoni inicià l’homilia amb les següents paraules: Estimada comunitat que compartim l’Eucaristia i aquests moments d’escolta de la Paraula de Déu. Saludà el sr. Alcalde, autoritats locals, pubilles, Delegació Diocesana de Missions i germans/es tots. Tenim el gran tresor de la confiança en Déu i en el seu Fill qui va morir per nosaltres. La fe és el gran do que el Senyor ens ha donat i sabem que Jesús de Natzaret camina amb nosaltres des del nostre bateig. Avui celebrem la festa de sant Cristòfol, portador de Jesús, i també nosaltres hem de portar Jesús amb les nostres paraules i les nostres accions. Diu el Papa Francesc que el cristià que va a Missa, no pot sortir de la celebració com abans d’entrar. Seguirem la celebració amb el patrocini de sant Cristòfol i ara farem la professió de fe.
Després les pregàries: Per l’Església, pel Sant Pare, pels bisbes, pels malalts, per les missions, pels qui col·laboren en el servei de la parròquia, etc. Preguem el Senyor. Arribat el moment de l’ofertori vam cantar: “Un manament, jo us dono nou”. Vam cantar el “Santus”, el Parenostre, i en el moment de la pau: “Mans, mans, mans a les mans” i com a cant de comunió, “Vull Senyor meu”. Durant l’acció de gràcies van interpretar, només amb els instruments, una peça musical molt adient en el moment que estàvem de la celebració. Després de la benedicció final de la Missa, vam fer una pregària a Sant Cristòfol i el cant a la Mare de Déu: “”Santa Maria del Montsià”. Tot seguit es va treure la imatge del Sant al carrer i el mossèn beneïa els vehicles que anaven passant.
A continuació, els membres de la Delegació Diocesana de Missions ens vam desplaçar al saló parroquial per celebrar l’última reunió del curs i tractar els punts programats a l’Ordre del Dia:
Visita missionera de l’SCAM. Tal i com estava programat, van visitar l’arxiprestat de la Terra Alta dos missioners: El P. Víctor, natural de Togo i el P. Carmelo, natural de La Rioja, de la Societat de Missions Africanes (SMA), qui va estar molts anys a l’Àfrica. Mn. Antoni Borràs i el sr. Mario Boronat es van encarregar de preparar les visites a les parròquies. Els preveres de l’arxiprestat, Mn. David Arasa, Mn. Julián Escudé i Mn. Juan José Roca els van acompanyar durant la visita a Gandesa, Prat de Comte, etc. i el membre de la Delegació de Missions, Mario Boronat, acompanyà el P. Carmelo a algunes parròquies, entre elles: Cabacés i Torre de l’Espanyol. Van participar de les reunions de catequistes, Ràdio Mora, on el P. Carmelo fou acollit per les religioses. Mn. Rubén García també va participar-hi. El President de l’SCAM va comunicar-li a Mn. Antoni Borràs que no s’havien fet reunions a les parròquies de Catalunya, València i les Illes situades al Mediterrani. L’SCAM té poca gent per desplaçar-se perquè molts s’han fet grans, tanmateix estan disposats a venir, si la diòcesi de Tortosa ho demana. Es constata que a la nostra diòcesi funciona bé l’SCAM i es valora molt positivament la seva tasca pastoral. S’acordà que en la propera reunió de setembre tractarem aquest tema per tal d’animar-nos més i fer aquestes trobades més engrescadores, tant per part dels sacerdots com dels laics.
Un altre punt per estudiar a l’inici de curs serà programar les tres reunions que celebrem a l’any i veure si és millor fer-les en diumenge, o un altre dia de la setmana. També es comunicà que estem en connexió amb Ayacucho mitjançant “Missió Amèrica” així com dels donatius que es fan per al menjador que va inaugurar Mn. Javier Obón.
Es va comentar la necessitat de participar en les campanyes de missions assenyalades pel Papa Francesc: DOMUND, Santa Infància, Clergat Nadiu i alguna altra col·lecta. L’actual delegat de Missions de Barcelona, que pertany a “Cristians sense fronteres” va informar de l’estat actual de Missions en una reunió de delegats diocesans celebrada a Madrid.
La Secretària de la Delegació Diocesana de Missions, Manolita Folqué, ens informà de la situació actual d’alguns missioners que no poden seguir dedicant-se a la vida activa que sempre havien portat, uns per malaltia i altres per edat.
En acabar la reunió vam compartir un dinar de germanor al restaurant “Bosc de Ribera”, situat a les afores d’Amposta. Havent dinat, ens vam acomiadar fins el proper curs, amb el desig d’un bon estiu i amb la il·lusió de seguir treballant per les missions i els missioners de la nostra diòcesi.
Delegació Diocesana de Missions