LA BONA NOTÍCIA DE LA PASQUA 27-03-2016
En el matí del Diumenge de Pasqua unes dones desil·lusionades per la mort de Crist, que visitaven el sepulcre on havia sigut soterrat pensant que tot havia acabat, i uns deixebles temorosos que havien abandonat el Senyor en el moment de la Creu i estaven amagats per por dels jueus, van rebre un anunci inesperat: Crist ha ressuscitat. Eixe missatge de salvació es continua proclamant com a bona notícia per als homes i dones de tots els temps.
És una bona notícia també per a nosaltres perquè ens diu on està la veritat de la nostra història i de la nostra vida. La Creu és la manifestació més evident de l’odi que pot albergar el cor de l’home i del mal que és capaç d’arribar a fer. Què seria del nostre món si amb la Creu tot haguera acabat? Què seria de la nostra vida si l’horitzó últim fóra la mort? Quin futur tindríem els homes si les injustícies que es cometen diàriament, els efectes de les quals a vegades són irreparables, tingueren l’última paraula? En el nostre món i en la nostra vida no existiria lloc per a l’esperança. Si tot haguera conclòs en la Creu i en el sepulcre, això significaria que els poders del mal s’haurien apoderat definitivament del món i de l’home, obres meravelloses de Déu; significaria que les víctimes de tants odis i de tantes injustícies són, simplement, persones que no han tingut sort en la vida. L’horitzó de l’home i del món seria un horitzó de mort.
Pasqua és una bona notícia per als qui pateixen les conseqüències del pecat i de la mort. Quan escoltem l’anunci pasqual podem dir en el nostre interior: val la pena viure. Encara que en la nostra vida passem moments de nit; encara que de vegades no trobem la resposta al per què de les coses que ens succeïxen; encara que en determinats moments la foscor siga més forta que la llum…, val la pena viure, és un regal que Déu ens haja cridat a la vida, perquè ens vol cridar a una vida més plena.
Pasqua és una bona notícia per a tots aquells que, seguint l’exemple de Jesús, volen passar pel món fent el bé. Quan en el seu interior ressona l’anunci de la resurrecció de Crist poden dir: val la pena viure per als altres. Malgrat els pocs fruits que moltes vegades produeix tant d’esforç, val la pena fer el bé; encara que l’egoisme i l’ambició pareix que s’apoderen del nostre món, val la pena viure d’una altra manera, perquè és així com es troba la verdadera alegria; encara que moltes vegades els qui segueixen el camí de Jesús siguen tractats d’ingenus, val la pena mantindre’s en eixe camí.
La resurrecció de Crist és inclús una bona notícia per als pecadors, per als causants dels mals del nostre món, que també som moltes vegades nosaltres, perquè Pasqua és la festa del perdó dels pecats i de la vida nova en Crist per a tots. El Senyor ressuscitat no vol que ningú quede en poder del pecat i de la mort. Ell ens vol a tots lliures.
Pasqua és una Bona Notícia per al qui pateix, perquè sap que en el seu patiment no està l’última paraula; per al just, perquè se li mostra el premi de la seua justícia; i per al pecador, perquè se li ofereix el perdó dels seus pecats.
Bona Pasqua de Resurrecció per a tots!
+ Enrique Benavent Vidal
Bisbe de Tortosa