CRIST ÉS LA VIDA: APLEC DE L’ESPERIT 29-04-2018
Els pròxims dies 19 i 20 de maig se celebrarà per primera vegada en la nostra diòcesi L’aplec de l’Esperit. Com tots sabeu és una trobada de joves cristians de les diòcesis amb seu a Catalunya, que se celebra cada quatre anys coincidint amb la solemnitat de la Pentecosta. El lema triat per a enguany és CRIST ÉS LA VIDA.
Sant Pau, en la carta als cristians de Galàcia ens ensenya que el fruit de l’Esperit és “amor, goig, pau, paciència, benvolença, bondat, fidelitat, dolcesa, domini d’un mateix” (Ga 5 22-23). Si ens fixem en aquest text, descobrim que totes aquestes actituds són positives, tendeixen al bé tant d’un mateix com dels altres i s’oposen als sentiments egoistes que lleven l’alegria, provoquen divisions i porten a l’autodestrucció personal. Al meu parer, hi ha un segon aspecte en el text que ens hauria de fer pensar: aquestes actituds són inseparables, manifesten una manera d’actuar que caracteritza globalment la vida d’una persona. Qui viu un amor autèntic ho fa amb alegria, sembra la pau, és pacient, afable i bondadós, no és orgullós ni es deixa portar per les passions. Aquesta és la vida d’aquells que “són de Crist Jesús” (Ga 5, 24) i és el millor que els cristians podem aportar al nostre món.
Per als joves de les nostres diòcesis aquesta trobada pot ser un esdeveniment de gràcia. Moltes vegades els joves que intenten viure la seua fe tenen la sensació que són una minoria, se senten sols i açò els pot provocar un sentiment de descoratjament. Aquest Aplec pot portar-los a sentir-se més motivats en el desig de seguir al Senyor. Hi ha molts altres joves que no han trencat completament la seua relació amb l’Església: han rebut els sagraments de la iniciació cristiana o s’estan preparant per a rebre’ls, però el seu compromís amb el Senyor no va més enllà d’açò. També a ells pot ajudar-los a descobrir el valor de la fe i el goig de pertànyer a l’Església.
Confio que també per a tota la diòcesi serà un moment evangelitzador. La societat té la imatge d’una església que viu la fe sense il·lusió ni esperança. Fins i tot moltes vegades som els mateixos cristians els que vivim en un cert pessimisme quan pensem en el futur de la fe i de les nostres comunitats cristianes, i això ens porta a no acabar de creure en el valor del que fem i vivim. La solemnitat de Pentecosta ens recorda que el futur de l’Església i de la fe no està en les nostres mans, sinó que l’Església la condueix l’Esperit Sant i a nosaltres ens correspon respondre a la seua acció vivint amb alegria la nostra fe. La joventut és una etapa de la vida, però en la vivència de la fe sempre podem ser joves si no perdem l’esperança en el Senyor.
M’agradaria convidar-vos a tots a participar en l’aplec de l’Esperit: als qui pertanyeu a grups juvenils i als qui en les vostres parròquies us esteu preparant per a la confirmació; als qui participeu en les activitats pastorals que s’organitzen en els col·legis de titularitat eclesial; a les famílies cristianes. A tots, i de manera especial als malalts us demano que us uniu en l’oració pel fruit d’aquesta trobada.
Amb la meua benedicció i afecte.
+ Enrique Benavent Vidal
Bisbe de Tortosa