La Cort d’Honor de la Cinta celebra el tradicional tridu a la Mare de Déu pel mes de Maria

- La Reial Capella ha acollit aquestes celebracions durant els dies 14, 15 i 16 de maig de 26
- Els preveres Mn. Joan Guerola, Mn. Milton Gómez i Mn. Víctor Cardona han presidit les tres Misses
- Finalitzada l’última Eucaristia, els fidels han pogut venerar la relíquia de la Cinta i la Cort d’Honor ha dut a terme la seva Assemblea General
(21-5-2026) La Reial Capella de la Cinta, ubicada a la Catedral de Tortosa, ha acollit un any més la celebració del tridu a la Mare de Déu de la Cinta. Enguany, s’ha dut a terme els dies 14, 15 i 16 de maig. La Cort d’Honor de la Cinta és l’entitat encarregada d’organitzar aquest programa d’actes devocionals amb motiu del mes de Maria.

Mn. Joan Guerola.
Enguany, han presidit les Misses i han predicat els següents preveres: el vicari general de la Diòcesi i rector de la parròquia de Sant Blai de Tortosa, Mn. Joan Guerola; Mn. Milton Gómez, rector de les parròquies de Sant Jaume de Tortosa i de la Divina Pastora de Vinallop, i Mn. Víctor Cardona, degà del Capítol Catedral, rector de Campredó i prior de la Cort d’Honor de la Cinta.

Mn. Milton Gómez.
Durant les tres jornades del tridu, la celebració de l’Eucaristia ha estat precedida pel res del Sant Rosari. Finalitzada l’ultima celebració del tridu, els fidels van poder venerar la relíquia de la Cinta. Tot seguit, va tenir lloc l’Assemblea General de la Cort d’Honor, en què van poder fer balanç dels últims mesos i fer propostes de cara al futur. La presidenta de l’entitat, Lourdes Ramon, ha volgut donar les gràcies a totes les sòcies i a totes les persones que enguany han participat en el tridu a la Mare de Déu de la Cinta.
*Fotografies de Tomàs Serrato.

Mn. Víctor Cardona amb la relíquia de la Cinta.














